Czy brać udział w wydarzeniach branżowych na mniejszą lub większą skalę i jakich narzędzi do tego użyć? Na jaki aspekty warto zwrócić uwagę, a którymi zdecydowanie nie warto zaprzątać sobie głowy.  Co zrobić, aby nie doszło do tzw. ”wpadek”, ale co ważne, aby wydarzenie zostało zapamiętane na dłużej. Tego i jeszcze kilku przydatnych informacji dowiecie się w dzisiejszym artykule. Zapraszamy zatem do lektury. Dla wytrwałych znajdzie się niespodzianka na końcu wpisu :) 

Wybór wydarzeń branżowych jest ogromny. Tak naprawdę obecnie dla każdej branży odnajdziemy już wydarzenia, które będziemy mogli wpisać do naszego kalendarza dzięki któremu wzmocnimy naszą pozycję i dodatkowo będziemy budować pozytywny PR. Jakie determinanty mogą za tym iść? I co najważniejsze jakie pozytywne skutki niesie? Profitów można doglądać w rożnych dziedzinach działalności firmy. . Dla marketera z  pewnością jednym z ważniejszych kryteriów będzie wzbudzanie pozytywnego wizerunku czy to przez samo uczestnictwo, sponsoring wydarzenia czy prelekcje w trakcie wydarzenia. Dla osoby zajmującej się sprzedażą z pewnością ważną kwestią będzie sam rezultat biznesowy- sprzedażowy. W tym pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych i ilość nowych potencjalnych klientów. Wydarzenia branżowe są idealnym miejscem do rozpoczęcia nowych projektów w interesującej nas branży. Za przykład chcemy pokazać Targi Mobile IT. Wtedy to wystawcy mogą liczyć się na zapoznanie nie tylko z potencjalnymi klientami przychodzącymi na targi, ale również swoją konkurencją z którą to mogą nawiązać ciekawe współprace. Innym istotnym aspektem jest również HR-owa strona tego zagadnienia. Dlaczego? Targi to miejsce, w którym skupia się wielu specjalistów na jednym polu. Może będzie to dobry czas na znalezienie specjalisty, którego od dłuższego czasu poszukuje przedsiębiorstwo. Pamiętajmy, że na tego typu wydarzeniach branżowych pojawiają się nie tylko wykwalifikowani pracownicy, ale i osoby, które chcą rozwijać swój warsztat i polepszać umiejętności.  

Teraz chcemy pogłębić temat wcześniej wspomnianej prelekcji. Jak powinna wyglądać, aby zachęcić słuchacza do poświęcenia nad nią kilku chwil i co ważne, aby została zapamiętana? Nasze złote zasady to:

  1. Krótka i zwięzła prezentacja- już po kilkunastu minutach zainteresowanie słuchacza maleje i spada do minimalnego poziomu. Co należy zrobić – przede wszystkim nie pozwolić sobie na długie prelekcje. 20 min to optymalny czas, aby zainteresować widownie, ale przy tym przedstawić ciekawą treść.
  2. Czytelne slajdy – slajdy i wizualne przedstawienie najważniejszych punktów prezentacji jest niezwykle ważne. Dlatego prelegent powinien zadbać o to, aby jego prezentacja była jak najbardziej interaktywna, wykorzystywała w 100 % dostępne technologie i angażowała słuchaczy. W tym miejscu chcemy Wam wspomnieć o naszym narzędziu jakim jest MediaPrez. Dzięki niemu twoja prezentacja będzie nie tylko efektowna, ale i efektywna. Więcej informacji o tym narzędziu możecie poczytać w naszej zakładce Produkty.
  3. Interakcja z widownią – W trakcie prezentacji należy pamiętać o kontakcie wzrokowym z słuchaczami, ale nie tylko. Warto zaangażować publiczność w prezentacje przez zadawanie pytań czy zapraszanie np. do wypisania tekstu na tablicy interaktywnej. To wzbudzi nie tylko zainteresowanie osoby biorącej udział, ale na pewno ożywi publiczność.
  4. Krótka charakterystyka firmy – Mając stosunkowo niewiele czasu na prezentację warto jednak poświęcić kilka minut na przedstawienie się oraz w jakiej branży się działa, na prezentacji warto odnieść się do strony www. Dodatkowo zalecamy dodać kontakt do siebie, tak, aby słuchacze mogli skontaktować się z Tobą po zakończeniu prelekcji (może wśród z nich znajdzie się potencjalny klient)? 
  5. Prezentacja ma wnosić treść, a nie być natarczywą reklamą produktu czy też oferty firmy. To zmora tych którzy zapominają, że przykładowe 25 minut prezentacji ma być wniesieniem ciekawego contentu, a nie prezentacją i reklamą firmy. Należy zapamiętać, że ludzi nie zgromadzili się nie prezentacji, żeby wysłuchać o twoim przedsiębiorstwie. To błąd dużej liczby firm.

Rozpoczynając poszukiwania idealnych targów dla naszej firmy należy zadać sobie pytanie – gdzie szukać wydarzeń branżowych tj. konferencje, targi? Na które z nich warto się wybrać, a które można odpuścić. Kopalnią informacji jest Internet. Możemy Was jednak zapewnić, jeżeli raz weźmiecie udział w takim przedsięwzięciu możecie być pewni, że nie będzie to Was ostatni raz. Chęć zdobywania nowych kontaktów jest bardzo istotna i daje szanse szybkiego rozwoju firmie.

Na koniec informacja dla My również mamy przyjemność poinformować Was, że już w lutym będziemy gościć na Targach Mobile IT w Krakowie. Będziemy mieć również dla Was niespodziankę, dlatego też zachęcamy Was do obserwowania naszych profili na Facebooku oraz LinkedIn, gdzie będziemy publikować informacje oraz dawać zapowiedzi najważniejszych faktów z nim związanych. Przypominamy nasz FB: MEDIAFLEX i LINKEDIN.

Już dziś zachęcamy Was do udziału w targach i odwiedzenia naszego stanowiska podczas targów. Koniecznie rezerwujcie datę w kalendarzu na 22-23 lutego i odwiedźcie nasze stanowisko E3. 

700x268px_pl

Monika Suder

AUTOR:

Specjalista ds. marketingu w Mediaflex oraz studentka Zarządzania. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.

Zobacz więcej wpisów tego autora:

DYSKUSJA

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*