Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej i sprawdź możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Kontynuując korzystanie ze strony akceptujesz ciasteczka.
Czytaj więcej...
Ok

Porównanie rozwiązań open source dla sklepów

Autor:  Grzegorz Bzinkowski
01-03-2016

Każdy, kto kiedykolwiek planował otworzenie własnego sklepu internetowego, stanął przed trudnym wyzwaniem, dotyczącym wyboru najbardziej optymalnego rozwiązania. Przeważnie wybór padał na jeden z gotowych silników sklepów internetowych. Który jednak wybrać? Czym kierować się przy wyborze?

Szukając odpowiedzi na pytanie jaki sklep internetowy wybrać, najczęściej można natknąć się na porównania Magento, PrestaShop oraz Open Cart (znajdują się one również w top 10 platformach sklepów internetowych na świecie). Dodatkowo często wymieniany jest też Quick.Cart jako alternatywa dla małych sklepów. Dlatego właśnie zająłem się analizą tych czterech rozwiązań i postaram się je bardziej przybliżyć.

PrestaShop

Analizując zainteresowanie danym hasłem, według danych statystycznych Google Trends, najbardziej popularnym obecnie z wyżej wymienionych rozwiązań jest PrestaShop. Jest to rozwiązanie polecane przede wszystkim średnim i dużym sklepom, ze względu na dużą ilość wbudowanych funkcji, jak również wiele modułów (darmowych lub płatnych), które wzbogacają jego możliwości. Do największych zalet PrestaShop należy zaliczyć przejrzystą i intuicyjną nawigację zarówno od strony użytkownika, jak również od strony administratora zarządzającego sklepem. Dzięki swojej popularności posiada bardzo dobre wsparcie techniczne m.in. w  j. polskim. Do zalet tego rozwiązania należy dodać również łatwość instalacji, obsługę wielu języków i walut oraz możliwość zoptymalizowania witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Jeżeli chodzi o wady tego rozwiązania, to przede wszystkim należy wymienić dużą ilość poprawek, wynikających przede wszystkim z luk w bezpieczeństwie. Aktualizacje te często wymagają sporej wiedzy programistycznej. Dodatkowo część funkcjonalności, które są darmowe np. w Magento, w PrestaShop jest dodatkowo płatna. Wadą jest również skalowalność skryptu. Mimo, że jest przystosowany do rozbudowy, to w pewnym momencie jego architektura może zdecydowanie utrudnić lub nawet uniemożliwić dalszą rozbudowę sklepu.

Zalety:

• Administracja

• Duża społeczność i wsparcie technicznego

• Instalacja i modyfikacja

• Wielojęzyczność i wielowalutowość

• Funkcjonalności

• Wydajność w stosunku do możliwości

• Mobilność

Wady:

• Duża ilość poprawek

• Płatne funkcjonalności

• Skalowalność

Autor:  Grzegorz Bzinkowski
Programista PHP w firmie Mediaflex. Absolwent Politechniki Krakowskiej na kierunku Informatyka Stosowana. Miłośnik twórczości J.R.R. Tolkiena i Johna Flanaganna. W wolnych chwilach pochłania literaturę fantasy.
Skontaktuj się z nami
12 415 01 62
Chcesz u nas pracować?

Sprawdź nasze oferty