6 kwietnia był ważnym dniem dla firmy Mediaflex. Po raz pierwszy w historii nasza firma wystawiła swoje stoisko na targach, a konkretnie na X Targach E-handlu w Katowicach. Zapraszamy na krótką relację z tego wydarzenia.
Przygotowania trwały długo, bo kilka miesięcy. W tym czasie zostały opracowane foldery firmowe, ścianka reklamowa prezentująca ofertę firmy, oraz prezentacja wyświetlana na telewizorze podczas targów. Nasz targowy zespół liczył aż 6 osób, łącznie ze starszym programistą PHP.
Targi traktowaliśmy jako możliwość bezpośredniej prezentacji firmy potencjalnym klientom oraz firmom konkurencyjnym, którzy to chcieli zaprezentować się na targach.
Nasza Key Account Manager- Patrycja Macheta w swojej karierze zawodowej uczestniczyła w targach po raz pierwszy, dlatego poprosiliśmy ją o komentarz:
„Jedną z lepszych prelekcji podczas X Targów eHandlu była prezentacja Pana Błażeja Abel z firmy Landingi o skuteczności landing page’y, jako bardzo prostych narzędzi do skutecznego wsparcia sprzedaży. Wg badań przeciętny użytkownik przegląda tylko 1,7 strony Twojego serwisu. W tej sytuacji świetnie sprawdzają się landingi, poprzez które w przejrzysty sposób możemy komunikować najważniejsze informacje, angażować fanów, sprzedawać produkty, czy też budować listy mailingowe.”
Podczas targów moją uwagę przykuły szczególnie innowacyjne rozwiązania do fotografii produktowej 360 stopni oraz 3D. Niewiarygodne jak łatwo i perfekcyjnie zrobić profesjonalną sesję zdjęciowa danego produktu! W zależności od jego rozmiaru, potrzebujemy odpowiednie urządzenie do wykonania sesji produktowej. Zdjęcia są gotowe do użycia i wstawienia na stronę, czy sklep internetowy. Z pewnością jest to olbrzymia oszczędność czasu i cięcie kosztów, gdyż nie potrzebny nam jest żaden zewnętrzny fotograf.
Z naszej strony na targach chcieliśmy zaprezentować przede wszystkim gotowe produkty. MediaPrez to aplikacja wspierająca sprzedaż bezpośrednią, MediaEdu służąca jako szeroka baza wiedzy na temat oferowanych usług czy produktów. Z kolei MediaChannel pozwala na wdrożenie modelu omnichannel wraz z automatyzacją działań marketingowych w firmie. Informacje o aplikacjach były wyświetlane na 58 calowym telewizorze, natomiast jedna z nich, MediaForm, dodatkowo uruchomiona była na Ipadzie. Dzięki temu wykorzystaliśmy własną aplikację do zbierania informacji zwrotnych na temat targów oraz danych kontaktowych potencjalnych klientów.
Z pewnością pozytywnym echem na targach obiły się nasze obwarzanki. Częstowaliśmy nimi uczestników, wystawców oraz organizatorów. W ten sposób chcieliśmy zostać zapamiętani jako firma z Krakowa.
Targi odebraliśmy bardzo pozytywnie. Wyciągnęliśmy dużo wniosków na przyszłość, które zaczęliśmy wdrażać jeszcze tego samego dnia. Podzieliliśmy się również uwagami z organizatorami, m.in. na temat aplikacji targowej, której potencjał nie został w pełni wykorzystany.
W przyszłości ponownie będziemy chcieli wystąpić na podobnym wydarzeniu, natomiast wiemy, że w tym roku nasze działania „targowe” skupią się na wystąpieniach w roli prelegentów.
Relację z udziału Mediaflex można zobaczyć na naszym fanpagu.
Źródło zdjęcia głównego: biznesowe.katowice.pl