Czym żyliśmy w 2018 roku?

Autor:  Monika Lurka

10-lecie firmy, 13 szkoleń, prawie 11 000 wypitych kaw z ekspresu, 7 imprez integracyjnych czy 60 wyjazdów do Warszawy – jakimi słowami warto opisać nasz 2018 rok? Przede wszystkim udało nam się zrealizować sporo zamierzeń z 2017 roku i znacznie poprawić obroty w firmie. Wzrosła też liczba pracowników do 34, ale to nie wszystko…

Czym dla nas wyróżnił się rok 2018? Patrzymy na statystyki, projekty, które zrealizowaliśmy, zdjęcia pracowników nowych i byłych. Każdy rok obfituje w nowe wrażenia i wyzwania. Nas cieszy przede wszystkim to, że jako firma rzeczywiście się rozwijamy. I choć pewnie na rynku, słowo „Mediaflex” nie znaczy jeszcze tak wiele, to wiemy, że mamy realny wpływ na lepsze wyniki naszych klientów, a nasza firma naprawdę przybiera w siłę.

Jack Welch, autor „Winning znaczy zwyciężać” mówi, że podstawą biznesu jest uczciwość. Nasz szef Dawid Kloch powtarza, że podstawą biznesu jest uczciwość i samodzielność – a przynajmniej to powinien być fundament, na którym budujemy nasze wartości. Nie ulega wątpliwości, że pracujemy w zespołach, lecz aby ta praca przebiegała sprawnie, to potrzeba samodzielności każdego z nas. Samodzielność w obrębie zespołu przyspiesza proces decyzyjny, sprawia, że uczymy się zaufania do siebie i staramy się odpowiednio delegować obowiązki.

Co o wartościach sądzą pracownicy?

Nasze 4 wartości: jakość, komunikacja, rozwój i zaufanie to elementy, które często podkreśla w swoich wystąpieniach nasz szef. To wręcz jego stała część prezentacji. Czasami ktoś mówi, że może to już zbędne, bo przecież słyszeliśmy o tym i wiemy, jakie mamy wartości, ale Dawid podkreśla, że o tym trzeba przypominać i mieć stale na uwadze, tak jak i misję firmy (Tworzenie wysokiej jakości rozwiązań IT dla biznesu). Dzięki temu w obrębie tych wartości możemy więcej poprawić. Pod koniec roku padła w firmie propozycja, by sprawdzić, czy rzeczywiście te wartości są u nas realizowane. Każdy z pracowników miał zaznaczyć na 10-stopniowej skali:

  • jak ocenia jakość swojej pracy, swój rozwój, poziom komunikacji, zaufanie względem siebie; oraz
  • jak ocenia jakość/ rozwój/ komunikację/ zaufanie w firmie.

Wyniki można było częściowo przewidzieć np. że zaufanie mamy większe do samych siebie niż do firmy.😉 Nas cieszy, że pracownicy oceniają tak dobrze firmę, różnice w wynikach nie są spore i wszystkie oscylują koło ósemki. Kto wie, może będziemy powtarzać to badanie. Zdecydowanie w roku na rok wzrasta też świadomość pracowników w tej kwestii.

Wykres przedstawiający stopień realizacji wartości w firmie. Najwyżej oceniane zaufanie i jakość
Zestawienie własne na postawie indywidualnych ankiet pracowniczych

Wybór Pracownika Roku

Co roku, w dniu Wigilii firmowej wybieramy Pracownika Roku. Od tego roku, po raz pierwszy wyróżniliśmy pracowników w dodatkowych kategoriach. Nagrody otrzymali:
– Dominik Ćwiklik (programista PHP) za jakość,
– Krystian Żądło (programista PHP) za rozwój,
– Ilona Sot (PM) za komunikację,
– Iwona Wardęga (HR) za zaufanie.
Tytuł Pracownika Roku przypadł Monice Jękot (PM). Trzeba przyznać, że większość wyników była zbliżona i pewnie niejeden jeszcze wymagałby pochwały, niemniej zwycięzcom ogromnie gratulujemy i cieszymy się, że mamy ich w swoim zespole.

2 programistów, 2 Project Managerki i specjalistka HR z nagrodami za pracę na koniec roku.
(Od lewej) Krystian, Dominik, Monika, Ilona i Iwona

Jak zapamiętamy ten rok?

Szczególnie istotnym wydarzeniem dla nas było na pewno świętowanie obchodów 10-lecia firmy w sierpniu. Zaprosiliśmy wówczas na świętowanie także byłych pracowników, jak i przyjaciół firmy. W związku z urodzinami pojawiła się też u nas nowa identyfikacja wizualna. W czerwcu z kolei byliśmy na wyjeździe w Murzasichle w Tatrach. Wyjazd firmowy zaraz obok Wigilii firmowej, to dla nas jedno z ważniejszych wydarzeń w ciągu roku.

Z ciekawostek możemy się podzielić, że lipiec był dla nas najbardziej zmiennym miesiącem – zatrudnionych zostało najwięcej nowych pracowników, co chwilę ktoś szedł na urlop, a do tego mieliśmy najwięcej godzin zdalnych (wszystko tak naprawdę przez brak wody jednego upalnego dnia). Poza tym udało nam się np. drugi raz wystartować w biegu Kraków Business Run, uczestniczyliśmy w Szlachetnej Paczce czy np. zaczęliśmy organizować wieczory gier w firmie.

Kolaż przestawiający zdjęcia z jubileuszu firmy Mediaflex. Na zdjęciach byli i obecni pracownicy firmy.

W 2019 roku nie zamierzamy próżnować. W planach mamy m.in. rozwój dużych projektów, takich jak CSS, Omnic, AdServer, Szkolenia (SimOne e-learning, Testy, Grywalizacja), czy też pracę nad standardami w firmie czy trochę działań sprzedażowych. Życzcie nam dużo zadowolenia z pracy! I radości – bo humor w pracy też ważny. ;) Wam wszystkim z kolei życzymy realizacji planów – nie tylko tych zawodowych.

Udostępnij
Autor:  Monika Lurka
Specjalistka do spraw komunikacji, PR i marketingu. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Hobbystycznie działa w grupie teatralnej i tworzy teksty.