Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej i sprawdź możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Kontynuując korzystanie ze strony akceptujesz ciasteczka.
Czytaj więcej...
Ok

Mobile Trends Conference w naszych oczach

Autor:  Monika Lurka

Jaka może być przyszłość asystentów głosowych, dlaczego trudno nam zrozumieć fenomen aplikacji TikTok czy jak docierać do pokolenia Z? – to tylko niektóre tematy, które pojawiły się u nas tuż po Mobile Trends Conference 2019. MTC to już dla nas stały punkt na liście naszych wydarzeń rocznych. W tym roku konferencja przyniosła u nas realne zmiany…

W dniach 7-8 marca 2019 roku w Starej Zajezdni w Krakowie odbyła się 8 edycja Mobile Trends Conference. Specjaliści mobile jak co roku spotkali się przede wszystkim po to, by podzielić się wiedzą, doświadczeniem i poznać nadchodzące trendy.

Tym razem tematyka wielu prelekcji krążyła wokół pokolenia Z, które nie zna rzeczywistości bez telefonów komórkowych i Internetu. Jestem bardzo ciekawa na ile to pokolenie wpłynie na rozwój technologii mobilnych i na ile obecne  przewidywania na temat przyszłości mobile i IoT (Internet of Things) się sprawdzą.” – mówi Ilona, nasza Project Managerka.

Wspominając konferencję, zwróciła także uwagę na wystąpienie Igora Farafonowa (Uxeria), który w prezentacji Szarlatani UX” uwydatnił wypaczenia, do jakich dochodzi w procesie projektowania. Podważył on sens przeprowadzania warsztatów, gdy jest za mały budżet lub czas – wówczas nie da się doprowadzić procesu do końca. Nie można też np. tworzyć person bez wielu godzin rozmów z odbiorcami. Z kolei Agnieszka, nasza inna Project Managerka, chwali zwycięską prezentacje Bartłomieja Sobczaka (Empik). Nie zgadza się wprawdzie z polityką firmy – jak mówi, wolałaby korzystać z dobrej strony mobilnej. Sama prezentacja i sposób promocji aplikacji był jednak dla niej wart uznania. Z zainteresowaniem słuchała także o shortcuts, czyli możliwości wywoływania krótkimi komentarzami kilku aplikacji na iPhonie czy iPadzie. Tak oto np. z łatwością pokazuje nam się droga do domu, możemy zamówić jedzenie na czas kiedy wrócimy z pracy, czy sprawdzić pogodę na popołudnie.

Asystent głosowy – nowy trend

Agnieszka opowiada również, że najbardziej zainteresował ją temat asystentów głosowych, a szczególnie przypuszczenia, jak ich wprowadzenie wpłynie na poszczególne branże:

„Przewiduje się, że asystent głosowy zrewolucjonizuje rynek i w niektórych miejscach wyprze interfejsy. Dodatkowo, prelegenci podkreślili, że warto szczególnie w tym momencie zacząć pracować na tej technologii, ponieważ rynek nie jest jeszcze nasycony, a coraz więcej osób interesuje się tym tematem.”

Zainteresowanie tematem podkreślali także pozostali nasi uczestnicy. Nasz szef Dawid był na tyle zaaferowany tematem, że po konferencji od razu postanowił mu się bliżej przyjrzeć, a co więcej – okazało się, że będziemy wprowadzać asystenta do naszych aplikacji i to od razu – od poniedziałku (a konferencja zakończyła się w piątek;)). Jak się okazuje nie było na co czekać i z dnia na dzień coraz więcej firm decyduje się na ten krok. Wkrótce będzie to już pewnie normą.

Ilona twierdzi, że udział w Mobile Trends oznacza dla niej dużą dawkę wiedzy z nowinek technologicznych i inspiracji od naładowanych pozytywną energią prelegentów. – W tym roku tę wiedzę szybko mogliśmy wykorzystać w praktyce.

Autor:  Monika Lurka
W firmie Medialfex specjalistka do spraw PR i marketingu. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Hobbystycznie działa w grupie teatralnej i pisze teksty.
Skontaktuj się z nami
12 415 01 62
Chcesz u nas pracować?

Sprawdź nasze oferty