Magento – plusy i minusy rozwiązania

Autor:  Monika Lurka

Potężny, elastyczny, skalowalny i łatwy do dostosowania – system Magento. Czy każdego stać na to rozwiązanie i czy warto? Przedstawiamy plusy i minusy tego rozwiązania.

Od pewnego czasu bardziej skupiamy się na działaniach e-commerce w firmie. Podjęliśmy się też tworzenia sklepów na Magento. Inwestycja w Magento – czy to się opłaca? – To pytanie, stawialiśmy sobie jako firma i to pytanie, na które chcą znać odpowiedź nasi klienci.

Krótko o Magento

Magento to jedna z najbardziej rozbudowanych platform do prowadzania sklepu internetowego. Oferuje wszystkie funkcje i narzędzia potrzebne do jego budowy. To CMS o otwartym kodzie źródłowym, który daje właścicielom sklepów możliwość rozszerzenia działalności w e-commerce. Na tej platformie opartych jest prawie 14 % e-sklepów na świecie.

Minusy Magento?

Wśród minusów Magento wymienia się wyższe koszty wdrożenia/ utrzymania (dodatkowe opłaty za wtyczki, inwestycja w mocny serwer, dodatkowo płatne moduły). Stosunkowo wysokie koszty wdrożenia, a potem utrzymania systemu, sprawiają, że wielu użytkowników nie decyduje się na to rozwiązanie. Przede wszystkim oprogramowanie to jest dobre dla dużych firm i dla średnich, rozwijających się, z licznym asortymentem.

Co sprawia, że decydujemy się na Magento?

Magento bardzo szybko się rozwija, a dodatkowym, a może i wiodącym atutem jest istnienie społeczności Magento, która stale się rozrasta i wpływa na rozwój platformy. Coraz bogatsza jest też dokumentacja czy fora branżowe, przez co system jest bardziej przyjazny zarówno dla developerów jak i klientów. Jakie my widzimy plusy tego rozwiązania? Przedstawiamy krótko niektóre z nich:

  1. Wydajność. Strony działające na Magento, z dobrym serwerem, działają szybko i bez zarzutów. Z rozwiązania tego korzysta np. Reserved, Semilac czy Samsung.
Grafika obrazuje wydajność systemu Magento. Ludzik poruszający się na deskorolce symbolizuje szybkość działania Magento.

2. Bezpieczeństwo. To jedna z wiodących kwestii dla twórców platformy. Tym bardziej w czasach, kiedy tak wiele słyszy się o wycieku danych osobowych.

Grafika przestawia bezpieczeństwo systemu Magento. Ludzik ma na głowie kask, a w ręku trzyma kłódkę. Użytkownik może czuć się bezpiecznie korzystając z platformy, ma świadomość jej zabezpieczeń. W tle napis: "Najprawdopodobniej najlepiej zabezpieczone narzędzie przed wyciekiem danych klientów"

3. Przejrzystość. Zdecydowanym plusem platformy jest możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego, nawet jeśli mają odrębną walutę czy inny język. Na przejrzystość systemu wpływa m.in. bardzo wygodne zarządzanie treścią czy też dowolność w tworzeniu szaty graficznej sklepu, różne możliwości jej edycji.

Grafika przedstawia przejrzystość platformy. Ludzik przemierza trasę z tabletem w ręku, który ma przejrzysty interfejs. W tle napis: "Proste, przejrzyste i intuicyjne zarządzanie panelem sklepu - przypomina wyglądem nieco typowego CMS-a WordPressa"

4. Rozwój. Magento to platforma, która dostarcza szereg różnorodnych funkcjonalności, co daje wręcz nieograniczone możliwości modyfikacji oraz rozszerzeń. Panel administracyjny Magento pozwala swobodnie zarządzać treścią, kategoriami, modułami, reklamami, cenami.

Grafika przedstawiająca ciągły rozwój platformy. Ludzik skacze na deskorolce. W tle napis: "Dostosowanie pod poszerzanie oferty biznesowej - dzięki możliwości rozwoju i rozbudowy, wyróżnia się na tle innych platform e-commercowych"

Dziś Magento jest jedną z najbardziej popularnych platform na świecie i ten trend będzie się z pewnością utrzymywał.

Realizacje z zakresu e-commerce można sprawdzić w naszym portfolio.

Udostępnij
Autor:  Monika Lurka
Specjalistka do spraw komunikacji, PR i marketingu. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Hobbystycznie działa w grupie teatralnej i tworzy teksty.