Jak ważna jest nazwa aplikacji

Autor:  Monika Wincenciak

Zastanawialiście się kiedyś jak ważna w rozpowszechnieniu aplikacji jest sama jej nazwa? Pewnie część z Was stwierdzi, że każdy produkt można odpowiednio wypromować. My chcemy Was dzisiaj przekornie przekonać, że odpowiednia nazwa to więcej niż połowa sukcesu! Skąd takie wnioski? Odpowiedzią jest nasza aplikacja Dieta dla lenia. Chcemy przedstawić Wam kilka krótkich rad, które powinny pomóc Wam w wyborze nazwy idealnej dla aplikacji.

Unikaj długich nazw

Jedną z ważniejszych cech nazwy aplikacji jest to, aby była krótka, ale zarazem treściwa. Nikt jej nie zapamięta, gdy będzie zbyt skomplikowana. Z pewnością nie powinna zawierać zbędnych wyrazów – to podstawa do dobrego pozycjonowania aplikacji w wyszukiwarce internetowej. A przecież celem każdego jest osiągnięcie sukcesu.

Stosuj chwytliwe nazwy

Co kryje się pod słowem chwytliwa nazwa? Przede wszystkim zapadająca w pamięci. Wyszukując aplikacje w markecie często nie czytamy opisów, a jedynie zerkamy na ich nazwy i to właśnie one mają przyciągać wzrok a przy tym zachęcić do zapoznania się ze szczegółami. Jak potwierdzają badania, człowiek wyrabia sobie zdanie w ciągu kilku sekund, na dodatek jego pamięć jest ulotna i pomija zbędne detale.

Wywołuj nazwą pozytywne emocje i niejednoznaczne skojarzenia

O wulgaryzmach czy nazwach, które mogą kojarzyć się w negatywny sposób nie ma mowy. Powinna ona wzbudzać pozytywne emocje i najlepiej wywoływać jeszcze niejednoznaczne skojarzenia. Niewskazane jest, aby nazwa ograniczała się do jednego odbiorcy, dziedziny. Często zastosowanie zabawnej formy w nazwie wzbudza intrygę i ciekawość wśród użytkowników.

Wyróżniaj się swoją nazwą

Kreatywność przy tworzeniu aplikacji jest niezwykle istotna, ale oryginalność ma w tym przypadku jeszcze inne znaczenie. Chcemy uniknąć sytuacji, w której potencjalny odbiorca na skutek drobnej pomyłki dotrze do innej aplikacji o podobnej nazwie. Nazwa aplikacji powinna być inna niż wszystkie, unikatowa i dobrze brzmiąca. Nazwa Dieta dla lenia, jest unikatowa, oryginalna, nieco absurdalna, ale przez to intrygująca.

Pamiętaj o potencjalnym użytkowniku

Wybierając nazwę aplikacji warto zastanowić się kto jest jej potencjalnym odbiorcą. Nie jest to może najważniejszy aspekt, ale warty przemyślenia w trakcie ustaleń. Charakterystyka użytkownika jest nie tylko istotna dla nazwy, ale także później – przy wybieraniu odpowiednich instrumentariów promocyjnych aplikacji.

Połącz nazwę z logo

W fazie kreowania aplikacji powinniśmy mieć na uwadze nie tylko jej nazwę, ale również sposób w jaki będzie współgrała ona z logo produktu. Ludzie są wzrokowcami. Odpowiednie połączenie wspomnianej wcześniej chwytliwej nazwy i ciekawego logo może okazać się kluczem do sukcesu aplikacji.

Nasz sukces – Dieta dla lenia

Nasze spostrzeżenia na temat nazwy aplikacji nie są bezpodstawne. Wysunęliśmy te wnioski na podstawie aplikacji Dieta dla lenia, zawierającej przepisy na zdrowe i szybkie w przygotowaniu posiłki, która osiągnęła na rynku aplikacji duży sukces. Statystyki mówią same za siebie – suma pobrań na trzech systemach przekroczyła 30 000 tys. Zabawne logo i niejednoznaczna nazwa są z pewnością częścią sukcesu aplikacji. Liczba pobrań jest około 10 razy większa od ściągnięć pozostałych aplikacji takich jak Dieta bezglutenowa czy Dieta na zgagę. Odpowiednio wybrana nazwa ma niebywałe znaczenie w odniesieniu sukcesu aplikacji. Obok logo jest ona jednym z ważniejszych aspektów w trakcie procesu kreowania oraz promowania marki i produktu. Choć wymyślenie ciekawej nazwy, która spotka się z zainteresowaniem odbiorców jest często niełatwe i wymaga czasu to stanowi to dobrą inwestycje na przyszłość dla Twojej marki.

Udostępnij
Autor:  Monika Wincenciak
Marketing Manager w Mediaflex. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.