Jak wypromować aplikacje w Social Mediach?

Autor:  Monika Wincenciak

Media społecznościowe dają nam możliwość wyboru różnorodnych form promocji aplikacji za stosunkowo niską cenę. W dzisiejszym artykule zostaną przedstawione najbardziej popularne opcje, dzięki którym informacja o Twojej aplikacji może dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i co ważne spowodować, że w krótkim okresie czasu aplikacje będą mieć świetne wyniki pobieralności.

Wg raportu opublikowanego na interaktywnie.com[i] można zobaczyć, że pomimo informacji o spadku popularności Facebooka, ten nadal jest jednym z najczęściej wybieranych mediów społecznościowych używanych przez użytkowników.

FACEBOOK

Facebook daje nam różnorodne formy promocji naszych działań. Prowadząc fanpage’a możemy promować konkretne posty firmy znajdujące się na tablicy. Przy wyborze należy sprecyzować grono potencjalnych odbiorców. Przykładami filtrowania mogą być: miejsce zamieszkania, zainteresowania, a także kategoria wiekowa. Przykładowo naszą aplikację marki PROTIGER (Dietę dla biegacza) warto otagować w grupie wiekowej od 20 do 40 lat, w zainteresowania wpisując m.in. bieganie. Ważną kwestią jest zasięg publikowanych postów. Decydując się na niski, dzienny budżet musimy liczyć się z tym, że liczba odbiorców postu nie będzie duża. Prócz funkcji z przeznaczonym budżetem, możemy również wskazać proste działania, które zwiększą liczbę pobrań naszych aplikacji. Propozycją jest m.in. publikacja ciekawego contentu w postach i jego dalsze udostępnianie. Świetnym przykładem jest popularny w ostatnich miesiącach post z „iluzją książki” Cacao DecoMorreno, który zyskał w przeciągu paru dni kilkanaście tysięcy nowych obserwatorów, a przede wszystkim rozpoznawalność marki w Internecie.

INSTAGRAM

Kolejnym medium społecznościowym jest Instagram. To rozwijające się Social Medium, które częściowo połączyło swoje funkcjonalności z Facebookiem. Daje m.in możliwość kampanii reklamowej z postami sponsorowanymi na Instagramie. Wyróżniającym narzędziem są jednak hashtagi, dzięki którym możemy sprecyzować grono swoich odbiorców. Twórca aplikacji może również wykorzystać Instagram do stworzenia kampanii reklamowych służących m.in. promocji konkursów, z prostymi zasadami przez udostępniania dalej zdjęcia oraz jego odpowiednie oznaczenie. Nowa funkcja Instagrama umożliwiająca nagrywanie krótkich filmów i zapisywania ich na okres 24 godzin może posłużyć jako video przewodnik po funkcjonalnościach promowanej aplikacji. Wszystkie działania mamy możliwość obserwować w statystykach, po uprzedniej zmianie profilu konta na firmowy.

TWITTER

W porównaniu do innych portali społecznościowych Twitter jest stosunkowo mniej popularny (zwłaszcza w Polsce). Jego głównym założeniem jest tworzenie mikrobloga czyli dziennych, krótkich wpisów. Czemu mają one posłużyć w przypadku aplikacji mobilnych? Twitter może być zastosowany do promocji na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wzbudzanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez aktualizację informacji co dzieje się nie tyle w samej aplikacji, a u jej twórców. Drugą opcją jest bezpośrednie informowanie o nowościach w aplikacji, aktualizacjach, konkursach. Tutaj ważną rolę odgrywają również hashtagi, które grupują posty. Niezwykle ważne jest, aby wpisy te były atrakcyjne dla odbiorcy.

YOUTUBE

To medium społecznościowe może okazać się kluczem do sukcesu promocji aplikacji, ale z drugiej strony to możliwość porażki. Dlaczego? Wśród milionów filmów udostępnianych codziennie na tym portalu trzeba mieć bardzo dobry pomysł na jego promocję. Dodatkowo przygotowanie filmów promujących aplikację wymaga czasu i umiejętności do stworzenia profesjonalnego materiału. YouTube daje również możliwość reklamy na innych nagraniach. Wielką zaletą działań promocyjnych przez YouTube jest prezentacja naszej aplikacji mobilnej „od środka”. Dotyczy to wszystkich jego funkcjonalności oraz przechodzenia między kolejnymi elementami w aplikacji.

Przedstawione zastosowanie mediów społecznościowych jest świetnym przykładem, że ich dobre wykorzystanie może spowodować wzrost rozpoznawalności aplikacji firmy, a co najważniejsze szybki kontakt z naszym docelowym klientem.  Opinia użytkownika to nieoceniona pomoc przy tworzeniu kolejnych aplikacji lub rozbudowywaniu istniejących o nowe funkcjonalności.

Za sprawne działanie mediów społecznościowych aplikacji mobilnej powinna być odpowiedzialna jedna osoba. Jej zadanie to: skrupulatne analizowanie, wprowadzenie i kontrolowanie konkretnych rozwiązań, a także wyciąganie wniosków na przyszłość. Ważne jest, aby wszystkie kolejne działania nie były już obarczone wcześniejszym błędem, a stały się mocną stroną danej strategii zastosowanej przez firmę.

Podsumowując, aby aplikacja mobilna osiągnęła sukces ważne jest uwzględnienie Social Mediów w promocji marki. Nie tylko posłużą one zwiększeniu liczby pobrań, ale mają kluczowe znaczenie w budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

[i] http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-media-spolecznosciowe-2016-253577

Udostępnij
Autor:  Monika Wincenciak
Marketing Manager w Mediaflex. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.