W tym roku w sierpniu jako Mediaflex będziemy obchodzić swoje 13 urodziny. W trakcie tych lat firma rozwijała swoje portfolio klientów, ale na stałe zawitał m.in. klient Polpharma. Dzięki temu przez te prawie 10 lat budujemy doświadczenie w systemach dedykowanych dla branży farmaceutycznej.
Początki współpracy
Początki doświadczenia sięgają 2012 roku, kiedy to rozpoczęła się współpraca z naszym kluczowym klientem. Od tego czasu wspólnie tworzymy rozwiązania dla biznesu, które ułatwiają działania wewnętrzne firmy oraz napędzają pracę przedstawicieli handlowych.
Niektóre z pierwszych projektów wciąż są rozwijane i dodawane są im nowe funkcjonalności. Poniżej przedstawiamy część z projektów, które udało się nam stworzyć i rozwijać w trakcie współpracy z firmami z branży farmaceutycznej.
Etapy działania
W trakcie realizacji projektów stosujemy podejście Agilowe. Więcej o nim wspominaliśmy we wpisie o metodyce pracy w Mediaflex.
Działania rozpoczynamy od analizy potrzeb. W Mediaflex działa dwóch analityków, którzy świetnie znają potrzeby oraz rozwiązania dla branży farmaceutycznej.
Aby jeszcze lepiej poznać potrzeby klienta organizowane są warsztaty, podczas których zbierane są wymagania biznesowe oraz lepiej poznaje się użytkowników przyszłego systemu.
Przykładowe systemy dla branży farmaceutycznej
Jako Mediaflex w trakcie ostatnich lat stworzyliśmy kilkanaście dedykowanych systemów, aplikacji mobilnych oraz systemów www dla branży farmaceutycznej. Cele działań były różne. To m.in. kwestie: marketingowe, sprzedażowe, promowanie zdrowego trybu życia.
IDOC
Aplikacja na iPady umożliwia dystrybucję materiałów marketingowych wśród pracowników działu sprzedaży.
W aplikacji iDoc występuje rozbudowany panel administracyjny, który ułatwia zarządzanie materiałami
oraz ich dostępnością. Aplikacja i panel dla partnerów umożliwiają obieg i weryfikacje materiałów oraz publikacje na urządzeniach.
System zawiera funkcje o charakterze społecznościowym tj:
- notatki,
- dodawanie materiałów do ulubionych,
- listy swoich materiałów,
- przesyłanie materiałów e-mailem.
Dodatkowo można wyświetlić profile lekarzy oraz farmaceutów, jak również historię ich aktywności. Wszystkie materiały dostępne są również offline. W trakcie rozwoju system powstała funkcjonalność włączania wizyt przedstawicieli w dowolną strategię omnichannel.
EKOWIZYTY
To system, który został rozbudowany na podstawie funkcjonującej już w organizacji aplikacji mobilnej. Dołączony moduł, który umożliwia prowadzenie rozmów wideo. Rozbudowie towarzyszy serwis i akcja, której przyświeca idea pozytywnego wpływania na zamiany klimatyczne poprzez realizację ekowizyt. Każde spotkanie o określonym czasie trwania jest równoznaczne z posadzeniem 1m2 lasu.
System ekowizyty pozwala na dwukierunkowe rozmowy audio oraz wideo. Zaproszenia na spotkania są wysyłane w formie powiadomień sms oraz email. W trakcie rozmowy dostępna jest opcja udostępnienia ekranu (screen sharing), w tym materiałów marketingowych z dostępnej bazy. Z każdej rozmowy są zbierane statystyki oraz można wygenerować raport.
CSS – CONFERENCE SUPPORT SYSTEM
Conference Support System (CSS) to system, który umożliwia całościowe przeprowadzenie projektu konferencyjnego od etapu planowania, poprzez organizację i rozliczenie.
Do głównych funkcjonalności systemu należą: zaplanowanie kalendarza konferencji, zaproszenie gości, ustalenie, w jakim zakresie będą uczestniczyć w wydarzeniu, przygotowanie niezbędnych dokumentów, rozliczenie konferencji oraz generowanie raportów, które podsumowują odbywające się wydarzenia.
SIMONE
To serwis oraz aplikacja mobilna na systemach Android i iOS (iPad, iPhone), która pełni rolę repozytorium wiedzy, dokumentów i informacji. Wiedza z wielu działów (Naukowego, Szkoleń, Marketingu) jest zebrana w jednym miejscu.
Głównym celem systemu jest sprawne przekazywanie pracownikom wiedzy merytorycznej niezbędnej do ich codziennej pracy. Dzięki niemu można systematycznie monitorować wiedzę pracowników. Istnieje również opcja bezpośredniego kontaktu z ekspertami z danej dziedziny. Aplikacja działa również w trybie offline.
OMNIC
System umożliwia prowadzenie zintegrowanych, spersonalizowanych działań marketingowych z uwzględnieniem wielu kanałów komunikacji tj.: mailing, sms, telemarketing, display, mailing papierowy, wizyty przedstawicieli, landing page, wideowizyty.
System daje możliwość zarządzania wielokanałowymi kampaniami oraz ich optymalizację. Działania są spersonalizowane do odbiorcy. System umożliwia zachowanie spójności przekazu prowadzonych aktywności oraz ułatwia sprawną współpracę z dostawcami i wykonawcami kreacji. Dzięki niemu można monitorować efektywność prowadzonych działań oraz budżet.
BARTOSZ MÓWI
Bartosz Mówi to aplikacja mobilna, która pełni funkcję wyszukiwarki leków refundowanych oraz pełnopłatnych.
W aplikacji zostały zaktualizowanie informacji, dzięki bazie leków dostępnych w Polsce – Pharmindex. Apka pozwala wyszukiwać leki dzięki rozbudowanej bazie danych.
Dodatkowe funkcje to:
- rejestracja,
- logowanie,
- zmiany ustawień danych użytkownika w aplikacji.
Wystąpienie podczas Targów Mobile IT
Wiedzą warto się dzielić, dlatego też podczas Targów Mobile IT w Krakowie 3 lata temu nasz prelegent CEO Dawid miał okazję podzielić się z uczestnikami targów swoją wiedzą w ramach Seminariów Workshops. Tematem prezentacji było „Wsparcie sprzedaży offline w strategii omnichannel”. Wtedy to też podzieliśmy się wiedzą na temat współpracy z firmami z branży farmaceutycznej. Relacje z tego wydarzenia można przeczytać na naszym blogu.
Więcej realizacji dla branży farmaceutycznej można zobaczyć w zakładce Realizacje na stronie Mediaflex.