Podsumowanie 2022 roku w Mediaflex

Autor:  Monika Wincenciak
15-03-2023

Za nami dwa miesiące nowego roku, nabraliśmy już sporo tempa, a dzisiaj czas na podsumowanie ubiegłego roku oraz wskazanie najważniejszych planów na 2023.

Nowe projekty

W 2022 roku działaliśmy oczywiście sporo w tematach rozwojowych oraz utrzymaniowych naszych systemów np. CSS, Omnic, Ankiety, czy Ekowizyty. Był to również czas całkowicie nowych projektów oraz wdrożenie sklepów internetowych dla naszych klientów. Z pewnością był to niezwykle emocjonujący rok.

Deni Cler

Karta produktowa sklepu Deni Cler

Na początku roku z powodzeniem wdrożyliśmy sklep internetowy w oparciu o technologie Magento 2. Sklep w trakcie roku był rozwijany o nowe funkcjonalności oraz integracje. Całość poprzedzona była warsztatami przedwdrożeniowymi Product Discovery. Więcej o nich możecie przeczytać w naszej zakładce z realizacjami.

W drugiej części roku zespół projektował zmiany związane z dyrektywą Omnibus. Byliśmy już przygotowani na regulacje prawne, które weszły w życie w styczniu 2023 roku.

Pożegnanie z Afryką

W 2022 roku udało się nam również wdrożyć sklep w technologii Magento dla Klienta – Pożegnanie z Afryką.

Sklep zmienił diametralnie swój design oraz jest dostosowany pod przeglądarki internetowe, jak również urządzania mobilne. Silnikiem strony było Magento 2.

Widok sklepu Pożegnanie z Afryką

Projekt dla lekarzy i pacjentów

W II części roku zostały rozpoczęte prace nad całkowicie nowym systemem, który ma być pomocny w życiu pacjentów oraz ułatwieniem w pracy lekarzy. Obecnie grupa pilotażowa testuje pierwsze funkcjonalności aplikacji.

Więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć wkrótce.

E-commerce w Mediaflex

W 2022 dużą wagę przykuliśmy na działania związane z e-commerce dla naszych klientów. Śledzimy na bieżąco postępujące integracje, aby rozwijać istniejące produkty partnerów biznesowych.

Dodatkowo drugą część roku pracowaliśmy nad dostosowaniem e-commerce pod kątem dyrektywy Omnibus, która weszła oficjalnie w życie na początku 2023 roku.

Skupiliśmy się na edukacji w tym zakresie, a co ważne pomagaliśmy edukować również klienta, w kontekście zmian, które musi wprowadzić do swojego biznesu.

Zmiany w zespole

2022 rok przyniósł nam sporo nowych osób, które dołączyły do zespołu. Obecnie jest nas ponad 20 osób, które pracują w pełnym wymiarze godzin.

Do naszego zespołu dołączyły osoby na stanowiska: UX/UI Designera, Frontend Developerów, PHP Developerów oraz Analityka biznesowego. Zespołowo pokazujemy „Że się da!” i ostatni rok pokazał, że cały team wspiera się również technologicznie na wielu płaszczyznach.

Wyjazd integracyjny

Po małej przerwie udało się nam wspólnie wybrać na wyjazd integracyjny, tym razem wybraliśmy się w sezonie jesiennym, a dokładnie we wrześniu. Jak na każdym takim wyjeździe przyszedł czas na chwile odpoczynku i aktywności. Podsumowaliśmy nasze dotychczasowe osiągnięcia w tym roku. Dodatkowo spędziliśmy wspólnie trochę czasu na górskim szlaku i nie daliśmy się prognozowanym opadom deszczu.

Pamiątkowe zdjęcie grupowe na wyjeździe wrzesień’ 22

Na ten rok oczywiście planujemy również górski wyjazd, ale tym razem na początku czerwca.

Plany na 2023 roku

Kiedy mówmy o 2023 roku, z jednej strony wspominamy intensywny 2022 rok, ale również sporo myślimy o naszych planach i o tym, co przed nami.

Na początku warto skupić się na rozwoju pracowników, już od pierwszego kwartału zachęcamy naszych kolegów i koleżanki do udziału w szkoleniach, które mogą zgłaszać, aby wziąć w nich udział.

Kolejną ważną kwestią, która ma się zadziać w 2023 roku jest angielska strona www Mediaflex. Będzie to mała wizytówka w firmy, w nieco innej formie niż dotychczas.

Strona www Mediaflex – polska wersja językowa

Małymi krokami, ale jesteśmy w trakcie projektu graficznego naszego własnego produktu. Póki co analizujemy, projektujemy i mamy nadzieję, że w II części roku system ujrzy światło dzienne.

W czerwcu planujemy kolejny wyjazd firmowy, tym razem lato rozpoczniemy na wspólnej integracji firmowej. Miejmy nadzieję, że humory i pogoda nam dopiszą.

W II połowie roku, a dokładnie w sierpniu, będziemy obchodzić 15 urodziny firmy. Z pewnością trochę będzie się działo.

Podsumowanie

Podsumowując 2022 rok oficjalnie może on zostać nazwany rokiem zmian zarówno projektowych, jak i osobowych w firmie. Nie zwalniamy tempa w tej pierwszej części projektowej i mamy nadzieję (a tak się zapowiada), że będzie to bardzo owocny rok.

Udostępnij
Autor:  Monika Wincenciak
Marketing Manager w Mediaflex. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.