Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej i sprawdź możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Kontynuując korzystanie ze strony akceptujesz ciasteczka.
Czytaj więcej...
Ok

Wideospotkania sprzedażowe – trend czy potrzeba współczesnych czasów?

Rozmowy rekrutacyjne oraz skuteczne spotkania biznesowe w formie wideokonferencji? Wideospotkania to ciekawa alternatywa bezpośrednich spotkań z klientami i pracownikami. Czy są odpowiedzią na współczesne czasy? W artykule tłumaczymy, jakie mają znaczenie dla sprzedaży i opowiadamy o aplikacji z funkcją wideo, która wspiera działy HR i przedstawicieli handlowych.

W czasie zagrożenia koronawirusem (SARS-CoV-2), w dniach, kiedy napotykamy na wiele ograniczeń związanych z bezpośrednimi kontaktami z klientami czy pracownikami, szukamy alternatywnych metod komunikacji. Zwykle w firmach wystarczy prosty komunikator z funkcją czatu, firmowa poczta czy telefon. Są sytuacje, w których potrzeba nam czegoś więcej i decydujemy się na skorzystanie z opcji wideo.

Rozmowa wideo kobiety i mężczyzny. Podczas wideokonferencji boje mają maseczki na twarzy, co może wskazywać, że chronią się przed koronawirusem.

Znaczenie wideospotkań dla sprzedaży

Wielu sprzedawców odwiedza swoich klientów, umawia się z nimi na spotkania, w trakcie których przedstawia ofertę, prezentuje produkty. Nawet bez obecnych ograniczeń, czasem zdarza się, że handlowcowi trudno dotrzeć do swojego klienta. Co robi, gdy chce mu opowiedzieć o ofercie handlowej? – proponuje wideospotkanie! Rozwiązanie to daje nam konkretne oszczędności: czasu i pieniędzy, a przy tym (o czym często nie pamiętamy) jest przyjazne dla naszej planety – nie korzystamy z transportu, a tym samym w większym stopniu dbamy o środowisko.

Czym są wideospotkania?

Wideospotkanie, wideokonferencja to usługa pozwalająca na interaktywną komunikację multimedialną za pomocą komputera, tabletu czy smartfona, umożliwiająca obu stronom przesyłanie dźwięku wraz z obrazem. Wystarczy odpowiedni sprzęt, połączenie z siecią i uruchomiona kamerka wraz z mikrofonem. Dzięki temu z łatwością w czasie rzeczywistym kontaktujemy się z innymi osobami. Funkcje wideo posiadają takie popularne aplikacje jak: Messenger, WhatsApp czy Skype, który od lat jest w czołówce komunikatorów. O funkcję wideo rozbudowaliśmy też nasz system MediaPrez, dzięki czemu jeszcze lepiej może służyć sprzedaży czy procesom rekrutacyjnym.

Połączenie wideo – nowy trend w sprzedaży?

Przygotowanie do spotkania, interesujące przykłady, zrozumienie potrzeb klienta, budowanie prawdziwych relacji i umiejętne opowiadanie o wartości produktu to tylko niektóre z zasad dobrej sprzedaży. Równie ważna jest odpowiednia prezentacja produktu, wybranie właściwego medium. Większość handlowców jest przyzwyczajonych do przedstawiania oferty mailowo, telefonicznie czy podczas bezpośrednich spotkań. Coraz częściej jednak, widząc ogromne korzyści płynące ze sprzedaży przy użyciu wideo, sprzedawcy wykorzystują je jako formę skutecznej i atrakcyjnej komunikacji.

Połączenie wideo jest bardziej skuteczne niż rozmowa telefoniczna i stanowi doskonałą alternatywę dla rozmów bezpośrednich. Jest też po prostu wygodne. Wystarczy kilka kliknięć, by się połączyć z drugim rozmówcą. W zależności od preferencji i potrzeb, mogą się widzieć i słyszeć dwie strony lub tylko jedna osoba udostępnia swój obraz (w tym wypadku najczęściej jest to sprzedawca prezentujący ofertę.) W najbliższych miesiącach, kiedy w kraju i na świecie panuje pandemia koronawirusa, wideospotkania stanowią też po prostu bezpieczną formę kontaktu.

MediaPrez – narzędzie z funkcją wideo dedykowane do pracy handlowców

Płynna wymiana materiałów przez system, zawsze aktualne pliki pod ręką, tworzenie notatek, podgląd profili klientów czy raportowanie spotkań to tylko niektóre możliwości MediaPrez. MediaPrez to aplikacja mobilna stworzona do atrakcyjnej i skutecznej prezentacji handlowej. To system, który pozwala na przedstawienie oferty sprzedażowej w formie: wideo, animacji, filmów, grafik, prezentacji oraz gier. Mnogość zastosowań narzędzia sprawia, że ofertę możemy zaprezentować w niebanalny sposób, co wzmacnia zainteresowanie klienta, dynamizuje interakcję między przedstawicielem handlowym a klientem oraz podnosi status firmy. Narzędzie sprawdza się szczególnie w pracy przedstawicieli handlowych, sprzedawców, managerów, marketingowców, szkoleniowców i specjalistów HR.

Im więcej wiemy o kliencie, tym łatwiej jest z nim rozmawiać, dlatego w MediaPrez jest możliwość tworzenia własnych notatek. Dodatkowo dzięki funkcji wskaźnika/ zakreślania, można błyskawicznie skupić uwagę klienta na danym elemencie produktu. Z aplikacją i jej licznymi możliwościami, spotkania wideo przypominają te prowadzone na żywo, a o produkcie można opowiadać bez zbędnych ograniczeń.

Możliwości systemu MediaPrez:

  • przeprowadzanie rozmowy,
  • sprawne dostarczanie materiałów i ich archiwizacja,
  • dostęp (również offline) do najbardziej aktualnych materiałów,
  • wysoka jakość dźwięku i wideo,
  • ustalanie i raportowanie spotkań oraz zadań wykonanych przez  sprzedawców,
  • możliwość sporządzania notatek, tworzenia profili klientów,
  • możliwość komentowania oferty,
  • funkcja wskaźnika/ zakreślania – dzięki niej sprzedawca może np. podkreślić omawiany element sprzętu, by skupić na nim wzrok swojego rozmówcy,
  • możliwość integracji z firmowym CRM – dzięki czemu użytkownik ma dostęp do profili klientów, raportów dotyczących sprzedaży, może przesyłać zadania i wytyczne do innych osób,
  • komunikacja z twórcami materiałów,
  • moduł testowy umożliwiający weryfikację publikowanych materiałów,
  • monitorowanie działań edukacyjnych i szkoleniowych sprzedawców.

W obecnych czasach bardzo możliwe, że wideokonferencje, wideorozmowy, czy ogólnie mówiąc wideospotkania, będą coraz częstszą formą kontaktu z naszymi interesariuszami. Kontakt poprzez wideo bez wątpienia może stanowić skuteczną formę spotkania biznesowego, sprzedażowego czy rekrutacyjnego. Wprawdzie wideospotkania nigdy nie będą dominować w kontaktach biznesowych, gdyż bezpośrednie spotkania są nieocenione, jednak już dziś mają wielu swoich zwolenników. Warto więc skutecznie wykorzystywać potencjał takich narzędzi jak MediaPrez i umiejętnie szukać złotego środka między tradycyjnymi, a nowoczesnymi formami komunikacji.

Autor:  Monika Lurka
Specjalistka do spraw komunikacji, PR i marketingu. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Hobbystycznie działa w grupie teatralnej i tworzy teksty.
Skontaktuj się z nami
12 415 01 62
Chcesz u nas pracować?

Sprawdź nasze oferty