Zastanawialiście się kiedyś, jak można zwiększyć efektywność działań sprzedażowych oraz marketingowych? Świetnie sprawdzi się do tego narzędzie, którego celem jest sprawny przepływ informacji. W poniższym wpisie znajdziecie informacje: jakie korzyści niesie zastosowanie takiego narzędzia, jakie może posiadać moduły, materiały oraz w jakich branżach takie rozwiązanie może się dobrze sprawdzić.
Korzyści narzędzia marketingowo-sprzedażowego
Zastosowanie dedykowanego systemu może wpłynąć bardzo dobrze na odbiór treści marketingowych oraz sprzedażowych do najczęstszych zalet zaliczają się:
- wizualizacja produktu lub usługi w dowolnym miejscu,
- interakcja z klientem,
- lepsze uporządkowanie materiałów,
- możliwość rozliczenia efektywności pracy.
Produkt lub usługę można zaprezentować w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie. Prezentacji można dokonać na tablecie, komputerze, a nawet telefonie.
Dzięki zastosowaniu takich funkcji w systemach jak rysowanie po prezentacji, czy wskazywanie elementów angażuje się klienta w prezentację sprzedażową oraz dodaje interakcji całemu spotkaniu. Dzięki temu klient ma wrażenie, że bierze czynny udział w działaniach, ma swoją ważną część w projekcie.
Dzięki bibliotekom danych można w łatwy sposób dotrzeć do potrzebnych materiałów w trakcie prezentacji, jak również wyszukać prezentacje w trakcie rozmowy.
Aby rozliczyć pracę marketerów, czy sprzedawców świetnie sprawdzą się raporty. Generowane statystyki mogą pokazać m.in. liczbę przeprowadzonych spotkań z klientem.
Moduły systemu
Narzędzie marketingowo-sprzedażowe powinno dawać z jednej strony możliwość prezentacji materiałów, czy dokumentów, z drugiej skłaniać do interakcji z użytkownikiem.
Dodatkowo warto, aby był dostępny moduł społecznościowy. Dzięki temu będzie można otrzymać systematyczny feedback o aplikacji.
W jakich branżach sprawdzi się system?
System sprzedażowo-marketingowy sprawdzi się w branżach, w których prezentowane są rożnego rodzaju materiały. Będzie miał swoje zastosowanie:
- w branży handlowej,
- podczas szkoleń,
- podczas prezentacji sprzedażowych,
- w branży eventowej.
O Media Prez – narzędzie wsparcia sprzedaży
Wśród portfolio produktów Mediaflex znalazło się Media Prez, czyli aplikacja mobilna dedykowana działom sprzedaży, które chcą prezentować swoje produkty i usługi za pomocą nowoczesnych technologii.
Atrakcyjnie przedstawiona prezentacja to świetne rozwiązanie, aby pokazać produkt. Może to zadecydować o efektywnym zakończeniu transakcji.
Aplikacja Media Prez jest narzędziem „szytym na miarę”, które jest dostosowane do potrzeb danej firmy. W opisywanym systemie dostępne są moduły:
- social – dzięki temu można sprawnie komunikować się z drugą strona,
- materiały – na ekranie wyświetlane są dokumenty podzielone na kategorie. Dokumenty można wyszukać za pomocą wyszukiwarki. W trakcie prezentacji materiału możliwa jest również opcja rysowania po obrazie,
- CRM – umożliwia raportowanie zadań ze strony sprzedawców, wspomoże kontrole ich działań oraz badanie efektywności,
- twórcy – można szybko skontaktować się z twórcami danego materiału, poprosić o jego akceptację lub korektę.
Dzięki temu można nie tylko sprawnie, ale i efektowanie przeprowadzić prezentację sprzedażową lub marketingową.
Podsumowanie
Zebranie materiałów informacyjnych i szkoleniowych w jednym miejscu oraz przedstawienie ich w interaktywny sposób może w znaczny sposób zwiększyć efektywność działań i przyczynić się do rozwoju produktu lub usługi. Dodatkowo warto przyjrzeć się dedykowanym rozwiązaniom, które można szybko wdrożyć do organizacji np. przed ważnym wydarzeniem.