Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej i sprawdź możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Kontynuując korzystanie ze strony akceptujesz ciasteczka.
Czytaj więcej...
Ok

Jak efektywnie zaprezentować materiały marketingowe i sprzedażowe?

Autor:  Monika Suder
05-08-2021

Zastanawialiście się kiedyś, jak można zwiększyć efektywność działań sprzedażowych oraz marketingowych? Świetnie sprawdzi się do tego narzędzie, którego celem jest sprawny przepływ informacji. W poniższym wpisie znajdziecie informacje: jakie korzyści niesie zastosowanie takiego narzędzia, jakie może posiadać moduły, materiały oraz w jakich branżach takie rozwiązanie może się dobrze sprawdzić.

Korzyści narzędzia marketingowo-sprzedażowego

Zastosowanie dedykowanego systemu może wpłynąć bardzo dobrze na odbiór treści marketingowych oraz sprzedażowych do najczęstszych zalet zaliczają się:

  • wizualizacja produktu lub usługi w dowolnym miejscu,
  • interakcja z klientem,
  • lepsze uporządkowanie materiałów,
  • możliwość rozliczenia efektywności pracy.

Produkt lub usługę można zaprezentować w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie. Prezentacji można dokonać na tablecie, komputerze, a nawet telefonie.

Dzięki zastosowaniu takich funkcji w systemach jak rysowanie po prezentacji, czy wskazywanie elementów angażuje się klienta w prezentację sprzedażową oraz dodaje interakcji całemu spotkaniu. Dzięki temu klient ma wrażenie, że bierze czynny udział w działaniach, ma swoją ważną część w projekcie.

Dzięki bibliotekom danych można w łatwy sposób dotrzeć do potrzebnych materiałów w trakcie prezentacji, jak również wyszukać prezentacje w trakcie rozmowy.

Aby rozliczyć pracę marketerów, czy sprzedawców świetnie sprawdzą się raporty. Generowane statystyki mogą pokazać m.in. liczbę przeprowadzonych spotkań z klientem.

Moduły systemu

Narzędzie marketingowo-sprzedażowe powinno dawać z jednej strony możliwość prezentacji materiałów, czy dokumentów, z drugiej skłaniać do interakcji z użytkownikiem.

Dodatkowo warto, aby był dostępny moduł społecznościowy. Dzięki temu będzie można otrzymać systematyczny feedback o aplikacji.

W jakich branżach sprawdzi się system?

System sprzedażowo-marketingowy sprawdzi się w branżach, w których prezentowane są rożnego rodzaju materiały. Będzie miał swoje zastosowanie:

System świetnie sprawdzi się do przekazania materiałów w trakcie szkoleń.
  • w branży handlowej,
  • podczas szkoleń,
  • podczas prezentacji sprzedażowych,
  • w branży eventowej.

O Media Prez – narzędzie wsparcia sprzedaży

Wśród portfolio produktów Mediaflex znalazło się Media Prez, czyli aplikacja mobilna dedykowana działom sprzedaży, które chcą prezentować swoje produkty i usługi za pomocą nowoczesnych technologii.

Zakładka Zadania w Media Prez

Atrakcyjnie przedstawiona prezentacja to świetne rozwiązanie, aby pokazać produkt. Może to zadecydować o efektywnym zakończeniu transakcji.

Aplikacja Media Prez jest narzędziem „szytym na miarę”, które jest dostosowane do potrzeb danej firmy. W opisywanym systemie dostępne są moduły:

  • social – dzięki temu można sprawnie komunikować się z drugą strona,
  • materiały – na ekranie wyświetlane są dokumenty podzielone na kategorie. Dokumenty można wyszukać za pomocą wyszukiwarki. W trakcie prezentacji materiału możliwa jest również opcja rysowania po obrazie,
  • CRM – umożliwia raportowanie zadań ze strony sprzedawców, wspomoże kontrole ich działań oraz badanie efektywności,
  • twórcy – można szybko skontaktować się z twórcami danego materiału, poprosić o jego akceptację lub korektę.
Widok systemu Media Prez

Dzięki temu można nie tylko sprawnie, ale i efektowanie przeprowadzić prezentację sprzedażową lub marketingową.

Podsumowanie

Zebranie materiałów informacyjnych i szkoleniowych w jednym miejscu oraz przedstawienie ich w interaktywny sposób może w znaczny sposób zwiększyć efektywność działań i przyczynić się do rozwoju produktu lub usługi. Dodatkowo warto przyjrzeć się dedykowanym rozwiązaniom, które można szybko wdrożyć do organizacji np. przed ważnym wydarzeniem.

Autor:  Monika Suder
Marketing Manager w Mediaflex. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.
Skontaktuj się z nami
12 415 01 62
Chcesz u nas pracować?

Sprawdź nasze oferty