Kilka słów o sile sklepów internetowych

Autor:  Monika Wincenciak

Dlaczego coraz częściej decydujemy się na zakupy w sklepach internetowych rezygnując przy tym z tradycyjnej opcji zakupów. Jakie opcje daje nam przeciętemu Kowalskiemu kupno produktów przez Internet? O korzyściach płynących z zakupów drogą elektroniczną powiemy w dzisiejszym poście.

Wg raportu PwC „Klient w cyfrowym świecie” opublikowanego w tym roku aż 55 % Polaków decyduje się na zakupy przez Internet. Reszta osób preferuje zakupy tradycyjne. Co ciekawe, ponad 40 % z tych osób sprawdza za pośrednictwem Internetu opinie i informacje na temat planowanego zakupu.

Zalety zakupów przez Internet:

  1. Prawo zwrotu

Zgodnie z prawami konsumenckimi każda osoba dokonująca zakupów przez Internet ma prawo do zwrotu towaru z wydłużonym czasem 14 dni. Z tego powodu klienci przestają mieć obawy przed zakupami drogą elektroniczną z racji przysługującemu im prawu. Każdy bez większych problemów może zwrócić nieodpowiadający produkt bez podania przyczyny. W zależności od firmy odbywa się to w różnej formie – czy to przez wizytę kuriera i odbiór przesyłki lub w sklepie stacjonarnym. Gwarantowany jest całkowity zwrot kosztów.

  1. Szybkie zakupy bez wychodzenia z domu

Najczęstszym powodem, dla których nie decydujemy się na zakupy tradycyjnym kanałem sprzedaży jest brak czasu. Założenie to potwierdzają również respondenci z raportu PwC. Aż 65% uznaję to za główny powód, dla którego decydują się na zakupy przez Internet. Handel elektroniczny jest tak dobrze rozwinięty, że możemy zakupić zarówno ubrania, elektronikę jak i artykuły spożywcze. Sklepy internetowe, chcą umożliwić klientowi przedstawienie produktów w jak najbardziej realny sposób stosując m.in. obrót 360 stopni produktu czy też prezentując je na krótkim filmie video. Firmy stosują coraz to nowsze rozwiązania technologiczne tak, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Skutkuje to tym, że zakupy drogą cyfrową mają coraz więcej wspólnego z tradycyjną formą zakupów.

  1. Opcje bezpłatnej przesyłki

Zwolennicy zakupów w sklepach stacjonarnych za duży minus handlu elektronicznego uważają dodatkowy koszt dostarczenia towaru. Dlatego też wiele sklepów internetowych w celu zachęcenia klientów decyduje się na bezpłatną przesyłkę. Często możliwość ta występuje przy przekroczeniu określonej kwoty za zakupy. W ten sposób firmy działają na wyobrażenie klienta, że zaoszczędzi na przesyłce dorzucając do koszyka produkty za przykładowe 30 zł. Darmowa dostawa powoli staje się jednak standardem, przez co klient szybciej decyduje się na zakup, bo nie odczuwa różnicy patrząc na obydwie formy zakupów.

  1. Produkty niedostępne w sklepach stacjonarnych.

W związku z rozwojem e- handlu, sklepy rozszerzają  swoją działalność online o produkty, które nie są dostępne w stacjonarnych sklepach. W ten sposób chcą zachęcić klienta do alternatywnego kupowania produktów. Ze względu na niższe koszty prowadzenia działalności spowodowane m.in. brakiem czynszu, produkty są często sprowadzane zza granicy. Produkty na co dzień niedostępne są na wyciągnięcie ręki i kliknięcie Kup teraz w wirtualnym sklepie. Dodatkowo towary często są sprowadzane hurtowo przez co ich ceny nie przerażają.

  1. Oszczędność czasu dzięki intuicyjnym sklepom internetowym.

Nie da się ukryć, że zakupy przez Internet to oszczędność czasu, która w obecnych czasach bardzo się przydaje. Dodatkowo sklepy zwracają uwagę na szybkość dokonywania zakupów. Dlatego też podstawą jest sprawnie działająca i intuicyjna strona internetowa. Dobry sklep internetowy to taki, w którym użytkownik będzie miał jak najmniej kroków do przejścia, aby dokonać finalnego zakupu. Z racji, że porzucane koszyki są bardzo dużym problemem, sklepy chcąc zachęcić klienta wysyłają do niego przypomnienie z zawartością koszyka na maila.

Zakupy za pośrednictwem internetu stają się coraz bardziej popularne, dlatego sklepy internetowe powinny zawierać określone funkcjonalności tak, aby sklep był jak najbardziej efektywny. Co się do nich zalicza? Po te informacje zapraszamy Was na nasz blog już za dwa tygodnie, kiedy pojawi się post na temat funkcjonalności jakie powinien mieć Twój sklep internetowy.

Udostępnij
Autor:  Monika Wincenciak
Marketing Manager w Mediaflex. Copywriterka z powołania. Każdy dzień rozpoczyna od przeglądnięcia Social Mediów. W wolnej chwili planuje swoje kolejne podróże, które są jej pasją.